۱۴۰۲ مرداد ۱۲, پنجشنبه

ضارب آمر به معروف در نارنجستان شیراز «از کارکنان نیروی انتظامی» است

 



در پی انتشار فیلمی از «حمله» یک مرد به یک زن آمر به معروف در نارنجستان شیراز، سخنگوی نیروی انتظامی به طور ضمنی تایید کرد که فرد ضارب از کارکنان این نیرو بوده است. 

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد گفت که احمدرضا رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی دستور داده پرونده این مرد در اختیار بازرسی کل فراجا قرار گیرد و در کمیسیونِ عالی تخلفات بررسی شود.

همزمان روزنامه همشهری چاپ تهران در توئیتی درباره این درگیری نوشت: «ضارب آمر به معروف از کادر پلیس است.»

پیشتر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که درگیری فیزیکی یک مرد با زنی چادری در نارنجستان شیراز را نشان می‌دهد.

نیروی انتظامی تأیید کرده که این زن در زمینه حجاب اجباری به مردم تذکر داده بود.

پس از انتشار این ویدئو، یک مقام نیروی انتظامی استان فارس اعلام کرد مردی که بر اساس این ویدئو متهم به حمله به زن آمر به معروف شده، بازداشت و روانهٔ زندان شده است.


بازداشت مدیر نارنجستان

کاووس محمدی، معاون اجتماعی پلیس استان فارس روز سه‌شنبه گفت «متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به جرم خود پس از هماهنگی با مرجع قضایی روانه زندان شد»، اما دربارهٔ جرم این فرد توضیح نداد.

همچنین مصطفی بحرینی دادستان شیراز روز چهارشنبه خبر داد که مدیر مجموعه نارنجستان نیز در این رابطه بازداشت شده است.

بحرینی افزود دو نفر دیگر نیز به اتهام «درگیری و توهین» به آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز بازداشت شدند و به پرونده آنان «خارج از نوبت» رسیدگی می‌شود.

ویدئوی این درگیری با صداگذاری یک نوحهٔ عزاداری مربوط به محرم از سوی فعالان رسانه‌ای نزدیک به حکومت به‌ طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است.

لطف‌الله دژاکام، امام جمعه شیراز و نماینده علی خامنه‌ای در استان فارس روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای آن چه را «هتک حرمت به یک بانوی آمر به معروف» خواند محکوم کرد.

این در حالی است که در ماه‌های گذشته و پس از فروکش کردن اعتراضات خیابانی «زن زندگی آزادی»، گزارش‌های متعددی از ایجاد مزاحمت توسط کسانی که حکومت آنان را «آمرین به معروف» می‌خواند با مردمی که مخالف حجاب اجباری هستند، منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.