۱۴۰۲ فروردین ۱۸, جمعه

بازداشت دو تن از اعضای خانواده حمیدرضا روحی، از جانباختگان اعتراضات سراسری



 خبرگزاری  هرانا – روز چهارشنبه شانزدهم فروردین ماه، علی روحی، پدر حمیدرضا روحی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ به همراه شوهر عمه این جانباخته در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه شانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۲، دو تن از اعضای خانواده حمیدرضا روحی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “پس از تجمعات شامگاه چهارشنبه که شماری از شهروندان در منطقه شهرزیبا تهران، همزمان با سالروز تولد حمیدرضا روحی، در مقابل منزل این معترض جانباخته دست به تجمع زدند، پدر و شوهرعمه وی بازداشت شدند. مادر، خواهر و برادر حمیدرضا نیز تلفنی احضار شدند که آنها در پاسخ گفته‌ اند فقط با دریافت احضاریه کتبی و رسمی در محل حاضر می‌شوند.”

تا زمان تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان بازداشتی اطلاعی حاصل نشده است.

حمیدرضا روحی شهروند نوزده ساله اهل تهران، در تاریخ بیست و ششم آبان‌ ماه سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری در این شهر، بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.