۱۴۰۲ تیر ۱۳, سه‌شنبه

حکم اعدام‌ سه نفر در بندرعباس به اتهام «تجاوز به عُنف» اجرا شد

 



یک روز پس از آن که سازمان حقوق بشر ایران آمار جدیدی مبنی بر افزایش اعدام‌ها در ایران منتشر کرد، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی از اعدام یک گروه سه نفره در بندرعباس خبر داد. 

به گفته رئیس دادگستری استان هرمزگان، این سه نفر صبح سه‌شنبه، ۱۳ تیر، در زندان بندرعباس از طریق آویخته شدن به دار اعدام شدند.

مجتبی قهرمانی گفت که اتهام این سه نفر «تجاوز به عنف» به چندین زن در یک «موسسه زیبایی غیرمجاز» و پس از تزریق بیش از حد داروی بیهوشی بود.

در اردیبهشت‌ماه نیز چهار نفر به اتهام «تجاوز به عنف» در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شدند.

جمهوری اسلامی هر سال چندین نفر را به چنین اتهامی اعدام می‌کند.

اعدام‌های روز سه‌شنبه یک روز پس از انتشار گزارش جدید سازمان حقوق بشر ایران رخ می‌دهد که بر اساس آن، در شش ماه اول سال جاری میلادی بیش از ۳۵۰ شهروند در ایران اعدام شده‌‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش، تعداد اعدام‌های مرتبط با جرایم مواد مخدر بیش از ۱۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته‌ است.

در اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در اسفند سال گذشته، ۵۴ کشور با انتشار بیانیه مشترکی خواهان لغو اعدام و نقض گسترده حقوق بشر در ایران شدند.

با وجود این که آمار بالای اعدام در ایران همواره از سوی نهادهای بین‌المللی حقوق بشر محکوم می‌شود، قوه قضاییه ایران به صدور گسترده این حکم هم‌چنان ادامه می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.