۱۴۰۲ تیر ۹, جمعه

تمدید قرار بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت بهروز ایزدی راد

 



خبرگزاری هرانا – بهروز ایزدی راد، شهروند اهل گرگان، علیرغم گذشت چهل و شش روز از زمان دستگیری کماکان در زندان امیرآباد گرگان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. اخیرا قرار بازداشت آقای ایزدی راد به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه نهم تیرماه ۱۴۰۲، بهروز ایزدی راد، شهروند اهل گرگان، کماکان در زندان امیرآباد گرگان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به این شهروند بازداشتی به هرانا گفت: “اخیرا قرار بازداشت آقای ایزدی راد به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است. همچنین وی در مدت زمان بازداشت در اداره اطلاعات گرگان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.”

به گفته یکی دیگر از نزدیکان وی، “آقای ایزدی راد که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در این زندان محبوس است، با اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق دعوت به اغتشاشات» رو به رو شده است.”

بهروز ایزدی راد، در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در گرگان بازداشت و پس از ده روز نگهداری در یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر به زندان امیرآباد گرگان منتقل شد.

آقای ایزدی راد پیشتر نیز در اوایل مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در استان گلستان بازداشت و بعد از مدتی به زندان امیرآباد گرگان منتقل شده بود.

وی نهایتا در ۲۸ آذرماه سال گذشته، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان علی آباد کتول به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی مجموعا به چهار سال و یک ماه حبس محکوم شد که پس از تسلیم به رای، محکومیت وی مجموعا دو سال و ده ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی تقلیل پیدا کرد. وی نهایتا پس از تحمل حدود ۵ ماه حبس، در بهمن ماه سال گذشته، به دنبال صدور بخشنامه «عفو» از زندان آزاد شد.

بهروز ایزدی راد پیش از این نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.