۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

خودکشی یک سرباز در ستاد فرماندهی انتظامی تهران



 

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه ششم بهمن‌ ماه، یک سرباز وظیفه در ستاد فرماندهی انتظامی تهران حین نگهبانی در داخل برجک با شلیک گلوله دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ششم بهمن‌ ماه ۱۴۰۱، یک سرباز وظیفه در تهران دست به خودکشی زد.

هویت وی “امیر شوکتی، متولد ۱۳۷۷، اهل ارومیه و سرباز وظیفه ستاد فرماندهی انتظامی تهران” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع با بیان اینکه “آقای شوکتی حین نگهبانی در داخل برجک با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داده است”، به هرانا گفت: “خودکشی این سرباز به دلیل مشکلات روحی و روانی ناشی از دوران خدمت اجباری صورت گرفت. نهایتا پیکر بی جان وی توسط خانواده به ارومیه منتقل شد.”

خدمت سربازی در جمهوری اسلامی ایران به رنجی مضاعف برای بسیاری از خانواده‌ها و علی الخصوص اقشار کم درآمد تبدیل شده است. هر فردی مذکری با رسیدن به سن ۱۸ سالگی بالاجبار باید به خدمت سربازی اعزام شود. در صورت سرپیچی از این قانون، دانش‌آموزان پسر از خدمات اجتماعی و حقوق شهروندی خود مانند استخدام، ادامه تحصیل، داشتن بیمه درمان، دریافت پروانه کسب و موارد بسیار دیگر محروم می‌شوند و حتی ممکن است بازداشت شوند. در ایران همواره از سربازها و سربازی اجباری، به‌عنوان نیرو کار ارزان با دستمزد کم استفاده می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.