۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

با حکم دادگاه انقلاب؛ سروناز احمدی به شش سال حبس محکوم شد

 


خبرگزاری هرانا – سروناز احمدی، دانش‌ آموخته مددکاری دانشگاه علوم بهزیستی و فعال حقوق کودکان، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سروناز احمدی به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که اخیرا توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی صادر و به خانم احمدی ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به پنج سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال حبس مجموعا شش سال زندان محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص خانم احمدی قابل اجرا خواهد بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کامیار فکور، فعال کارگری و همسرش سروناز احمدی، در تاریخ ۱۴ دی ماه امسال، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

وکیل مدافع این افراد به دلیل آنچه که پیشتر خانم احمدی “عدم ثبت پرونده در سامانه ثنا” عنوان کرده بود، امکان حضور در جلسه دادگاه را پیدا نکرد.

کامیار فکور، فعال کارگری و سروناز احمدی دانش‌ آموخته کارشناسی ارشد مددکاری دانشگاه علوم بهزیستی در ولنجک تهران و فعال حقوق کودکان، در تاریخ پانزدهم آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. خانم احمدی در تاریخ شانزدهم آذر ماه، با تودیع قرار وثیقه بصورت موقت آزاد شد.

کامیار فکور پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.