۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آرمیتا عباسی برگزار شد

 


خبرگزاری هرانا – جلسه رسیدگی به اتهامات آرمیتا عباسی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر که در زندان کچویی کرج بسر میبرد، امروز یکشنبه نهم بهمن ماه در شعبه یک دادگاه انقلاب کرج برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آرمیتا عباسی برگزار شد.

در جریان این جلسه که امروز یکشنبه نهم بهمن ماه در شعبه یک دادگاه انقلاب کرج برگزار شده، خانم عباسی به همراه شهلا اروجی، وکیل مدافع وی به دفاع از خود پرداخته است.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

اوایل مهرماه امسال، آرمیتا عباسی در رابطه با اعتراضات سراسری در کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به زندان کچویی کرج منتقل شد.

گفته می شود که بازداشت خانم عباسی در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی صورت گرفته است.

خانم عباسی از روز دوشنبه ۱۲ دی ماه، به همراه ۱۴ زن بازداشتی دیگر در زندان کچویی کرج دست به اعتصاب غذا زد.

اواخر دیماه هرانا طی گزارشی از تداوم بازداشت این شهروند در زندان کچویی کرج خبر داد.

روز دوشنبه سوم بهمن ماه، محمد اسماعیل بیگی و سونیا محمدی، وکلای دادگستری به دلیل عدم اجازه ملاقات با آرمیتا عباسی و عدم امکان دفاع مطلوب از وی، از وکالت این شهروند معترض بازداشتی استعفا دادند.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.