۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

دختر عبدالکریم سروش: هرگز نمی‌بخشمت بازجو!

 


ستوده سروش، دختر عبدالکریم سروش و همسر علیرضا ارادتی، در نامه‌ای به شرح جزییات بدرفتاری ماموران امنیتی در زمان دستگیری همسرش و نیز «شکنجه روانی» خانواده خود پس از این بازداشت پرداخت.

خانم سروش در این نامه که روز یکشنبه ۹ بهمن در کانال تلگرامی امتداد منتشر شد، نوشته است در زمان بازداشت همسرش در تاریخ ۱۷ آذر، پنج نفر از ماموران وزارت اطلاعات «با لگد زدن به در» وارد دفتر محل کار علیرضا ارادتی شدند و او را در حضور دختر ۱۸ ساله‌شان «با الفاظ رکیک و کتک» دستگیر کردند.

به نوشته وی، ماموران پس از تفتیش دفتر کار همسرش به منزل شخصی این زوج مراجعه کردند و از محتویات داخل گاو صندوق خانگی آن‌ها شامل مدارک خصوصی و غیرخصوصی فیلم‌برداری کردند.

بر اساس این نامه، همزمان با تفتیش و ضبط وسایل شخصی، بازجوی وزارت اطلاعات با اعمال خشونت کلامی و رفتاری، نوه و دختر عبدالکریم سروش را به ضرب و جرح بیشتر آقای ارادتی تهدید کردند.

این نامه افزوده ماموران آقای ارادتی را واداشتند که «به دروغ» به دخترش بگوید دو روز بعد با قرار وثیقه آزاد خواهد شد و شخصا فرزندش را تا محل برگزاری کنکور همراهی خواهد کرد؛ اتفاقی که رخ نداد.

ستوده سروش در توصیف صحنه ورود ماموران همراه با همسر و دخترش به منزل نوشته است: «دخترم را گریان می‌بینم. می‌پرسم چه شده؟ بازجو می‌گوید پدرش را زده‌ایم ... بعدا هم بیشتر می زنیم!»

این نامه چهار روز پس از آن منتشر می‌شود که وب‌سایت وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی اتهاماتی را علیه آقای ارادتی، داماد عبدالکریم سروش، مطرح کرد و او را «از سرشبکه‌های باند جمع‌آوری و هدایت اراذل و اوباش» خواند.

خانم سروش در ادامه افزود که ماموران اطلاعاتی علت دستگیری همسرش را «فعالیت در فضای مجازی» عنوان کرده و گفته بودند دو روز بعد، خانواده می‌توانند به زندان اوین مراجعه کنند. با وجود این، تا مدتی به رغم مراجعه مکرر به اوین، خبری از آقای ارادتی در دست نبود.

ستوده سروش با اشاره به «بازی روانی» ماموران امنیتی با خانواده خود نوشته: «غرض از نوشتن این متن شرح مراجعات ما به اوین و پیگیری‌های مکرر ما برای همسرم نیست بلکه نحوه رفتار بازجوها با فرد دستگیر شده و خانواده‌اش است».

او تصریح کرده که همسرش در آخرین تماس تلفنی خود گفته که از او «خواسته‌اند تا مصاحبه کند».

جمهوری اسلامی متهم است با اخذ اعترافات اجباری تحت شکنجه تلاش می‌کند احکام قضایی را بر اساس این اعترافات صادر کند.

در پایان نامه دختر عبدالکریم سروش آمده است: «این نوع مسلمانی را من تا به حال ندیده‌ بودم. دروغ می‌گویند و نماز می‌خوانند. هرگز نمی‌بخشمت بازجو!»

وب‌سایت جام جم آنلاین روز چهارم بهمن ادعا کرد که علیرضا ارادتی «با شبکه اینترنشنال هم به صورت برخط مرتبط بوده و از آن‌ها دستور می‌گرفته» و همچنین «با هدایت شبکه معاند جوانان محلات اقدام به هدایت آشوبگران و در عین حال تامین ملی و پخش پول بین اراذل و اوباش می‌کرد».

پیشتر یکی دیگر از دامادهای آقای سروش نیز از سوی ماموران جمهوری اسلامی بازداشت شده بود.

عبدالکریم سروش از اعضای شورای انقلاب فرهنگی در سال‌های آغازین جمهوری اسلامی، اکنون یکی از منتقدان رهبر جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.