۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

در شرایطی که مخالفت‌ها با مصوبه «مولدسازی» ادامه دارد؛ علی خامنه‌ای از اجرای «سیاست‌های مصوب» دفاع کرد

 

همزمان با گسترش مخالفت‌ها در برابر مصوبه اخیر سران سه قوه جمهوری اسلامی مشهور به «مولدسازی»، رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر از سیاست‌های موسوم به «اصل ۴۴ قانون اساسی» و مباحث مربوط به «خصوصی‌سازی» دفاع کرد. 

به گزارش رسانه‌های ایران، علی خامنه‌ای امروز دوشنبه دهم بهمن‌ماه با «عناصر خوب و خوش نیت» خطاب کردن برخی از مخالفان اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، گفت: این اعتراضات «درست نیست» زیرا این سیاست‌ها با «فکر» انتخاب شده است.

رهبر جمهوری اسلامی علت نتیجه ندادن این سیاست‌های ابلاغی و واگذاری‌های اموال دولتی به اشخاص را «کم‌کاری دولت‌ها» اعلام کرد و افزود: «چندین دولت پشت سر هم به این سیاست‌های اصل ۴۴ عمل نکردند.»

یکم خردادماه ۸۴ علی خامنه‌ای سیاست‌های كلی اصل ۴۴ قانون اساسی را به سران سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابلاغ كرد تا فرایند «خصوصی‌سازی» شتاب بیشتری یابد.

از سوی دیگر، مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوای جمهوری اسلامی مبنی بر «مولدسازی دارایی‌های دولت» موجی از واکنش‌ها و انتقادها را حتی در بین نیروهای نزدیک به حاکمیت در پی داشته است.

مصوبه‌ای که در آن اعلام شده «هیات هفت نفره» و گروه‌های زیر مجموعه آن می‌توانند بدون انجام تشریفات قانونی و با مصونیت کامل قضایی در مدت «دو سال» اقدام به فروش اموال دولتی کنند.

این شورای هماهنگی در جلسه شصت‌وهفتم خود که به تایید علی خامنه‌ای نیز رسیده، مصوب کرد که دارایی‌ها ‌و اموال مازاد دولت، تحت‌نظر «هیئت عالی مولدسازی»، واگذار شود.

این تصمیمات که با مخالفت‌های فراوانی نیز مواجه شده، در شرایطی صورت می‌گیرد که رهبر جمهوری اسلامی سخنرانی امروز خود اذعان دارد: «یک دهه عقب ماندگی داریم.»

عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز امروز با انتشار توئیتی «مصوبه مولدسازی» را فاقد ایراد قانونی توصیف کرد و گفت: لزوم نظارت بر عملکرد مسئولین مربوط، امری است بدیهی که «حسب شنیده‌ها مورد تأکید رهبری نیز واقع شده است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.