۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

بوکان؛ سروش معینی فر به حبس و شلاق محکوم شد

 

خبرگزاری هرانا – سروش معینی فر، شهروند اهل شهرستان بوکان توسط دادگاه این شهرستان به سه سال حبس و چهل ضربه شلاق محکوم شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سروش معینی فر، شهروند اهل شهرستان بوکان به حبس و شلاق محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو شهرستان بوکان صادر و به آقای معینی فر ابلاغ شده، وی از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام”، “اخلال در نظم و آسایش عمومی” و “نشر اکاذیب” مجموعا به سه سال حبس و چهل ضربه شلاق محکوم شده است.

با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، مجازات اشد، یعنی یک سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروند در تاریخ بیست و هشتم دیماه امسال، برگزار شده بود.

سروش معینی فر، شهروند اهل شهرستان بوکان در تاریخ یازدهم آبان سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از دو روز به زندان این شهر منتقل شد.

نهایتا وی در تاریخ پنجم آذر ماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان بوکان آزاد شد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.