۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

آزادی موقت یاشار توحیدی با صدور قرار توقف اجرای حکم



 

خبرگزاری هرانا – یاشار توحیدی، زندانی سیاسی در پی صدور قرار توقف اجرای حکم و تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱، یاشار توحیدی بطور موقت از زندان اوین آزاد شد.

عرفان کرم ویسی، وکیل مدافع وی در این خصوص اعلام کرد: “موکلم یاشار توحیدی، با صدور قرار توقف اجرای حکم با وثیقه ۵٠٠ میلیون تومانی موقتا به مدت یک ماه از زندان اوین آزاد شد.”

به دنبال آتش سوزی در زندان اوین و رخدادهای شنبه شب ۲۳ مهرماه در این زندان، یاشار توحیدی و پنج تن از زندانیان با گشایش پرونده جدیدی با شکایت سازمان زندان ها روبرو شدند.

پیشتر یاشار توحیدی و پنج تن از زندانیان محبوس در زندان اوین، با گشایش پرونده جدیدی با شکایت سازمان زندان ها و به دنبال آتش سوزی و رخدادهای شنبه شب ۲۳ مهرماه در این زندان روبرو شدند. این پرونده چندی بعد به شعبه ١ دادیاری دادسرای اوین ارجاع شد.

اوایل بهمن ماه امسال، عرفان کرم ویسی با اعلام صدور قرار منع تعقیب برای این زندانیان اظهار داشت: “در خصوص شکواییه سازمان زندان ها مربوط به وقایع آتش سوزی ٢٣ مهرماه علیه ۶ تن از زندانیان اوین، طی مراجعه به شعبه ۱ دادیاری دادسرای اوین و پیگیری آخرین وضعیت شکایت، به بنده کتبا ابلاغ شد که در این خصوص قرار موقوفی تعقیب صادر و پرونده مختومه شده است.”

لازم به ذکر است، یاشار توحیدی در پی این رخداد در زندان اوین توسط ماموران امنیتی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده بود.

هرانا پیشتر نیز طی گزارشی به تداوم محرومیت این زندانی از رسیدگی پزشکی پرداخته بود.

یاشار توحیدی در تاریخ ۱۷ خرداد امسال، جهت تحمل دوران محکومیت ۲ سال و ۹ ماه حبس خود راهی زندان اوین شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.