۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

حمله هوایی به کاروان «کامیون‌های حامل سلاح» در ابو کمال سوریه

 


گروه ناظر حقوق بشر در سوریه اعلام کرد، کاروان کامیون‌هایی که از عراق وارد سوریه شده بودند روز یکشنبه ۹ بهمن هدف حملات هوایی قرار گرفت و این حملات ۱۰ کشته بر جای گذاشت. 

بر اساس گزارش این گروه اپوزیسیون که اخبار جنگ در سوریه را رصد می‌کند، «شش دستگاه کامیون یخچال‌دار پس از ورود به خاک سوریه از عراق در منطقه مرزی ابو کمال هدف یک فروند هواپیمای ناشناس قرار گرفتند.»

این گزارش می‌گوید که حمله هوایی یادشده به انهدام کاروان کامیون‌ها و کشته و زخمی شدن سرنشینان آن انجامید.

رامی عبدالرحمان، مدیر گروه ناظر حقوق بشر در سوریه، به خبرگزاری فرانسه گفت: «کامیون‌ها حامل تسلیحات ایران بودند.»

تهران در جنگ داخلی سوریه از حکومت بشار اسد حمایت می‌کند و جنگ‌افزار در اختیارش می‌گذارد.

به گفته گروه ناظر حقوق بشر در سوریه، این هفته دست‌کم دو کاروان مشابه دیگر نیز از عراق وارد سوریه شدند تا محموله‌های خود را به گروه‌های طرفدار ایران در شهرک شرقی المیادین تحویل دهند.

شبه‌نظامیان طرفدار ایران حضور گسترده‌ای در اطراف مرز عراق – سوریه دارند و در جنوب و غرب رود فرات در استان دیرالزور سوریه مستقر هستند.

ابو کمال و المیادین، هر دو در استان دیرالزور هستند. منطقه ابو کمال در گذشته نیز صحنه حملات مشابهی بوده است، از جمله گروه ناظر حقوق بشر در سوریه ماه نوامبر گفت که یک کاروان شبه‌نظامی طرفدار ایران متشکل از «تانکرهای سوخت و کامیون‌های مملو از سلاح» در این منطقه هدف حمله قرار گرفت و این حمله دست‌کم ۱۴ کشته بر جای گذاشت. اما مرزبانی عراق همان موقع اعلام کرد که این حمله تلفاتی نداشته است.

ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده که با باقی‌مانده اعضای گروه موسوم به خلافت اسلامی یا داعش در عراق و سوریه می‌جنگدد، پیش از این حملاتی را علیه شبه‌نظامیان طرفدار ایران در سوریه انجام داده است.

اسرائیل نیز همچنین اقرار کرده که از آغاز جنگ داخلی در سوریه، صدها حمله هوایی و موشکی علیه این کشور انجام داده و مواضع نیروهای حکومتی و نیروهای تحت حمایت ایران را مورد هدف قرار داده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.