۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

فایننشال تایمز: اروپا در حال بررسی تروریستی اعلام کردن سپاه است

 



به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌های حقوقی برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی است.

این گزارش می‌گوید وزیران خارجه آلمان و فرانسه از این اقدام پشتیبانی کرده‌اند و نهاد حقوقی اتحادیه اروپا ظرف سه هفته آینده پیش‌نویسی دربارهٔ قانونی بودن این اقدام به اعضا ارائه خواهد کرد.

به گفته یک مقام فرانسوی، فرانسه علاقه‌مند است تا به‌جای تروریستی شناختن کلیت سپاه پاسداران، «زیرمجموعه‌های منطقه‌ای خاص» از سپاه پاسداران را به‌عنوان نهادهای تروریستی معرفی کند. این گفته این مقام فرانسوی می‌تواند به نیوری برون‌مرزی سپاه یعنی نیروی قدس اشاره داشته باشد.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، تروریستی شناختن سپاه پاسداران یک تغییر سیاست به‌شمار می‌رود که به هرگونه امیدی برای احیای برجام پایان خواهد داد.

در این حال، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دربارهٔ پیامدهای چنین اقدامی هشدار داده و گفته است که اگر دیگر کشورها هم مانند آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست تروریسم قرار دهند، اقدامات برای احیای برجام به بن‌بست خواهد رسید و «قطعاً همه چیز دشوارتر خواهد شد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.