۱۴۰۱ دی ۸, پنجشنبه

پرونده سازی در دوران حبس؛ فریبا اسدی به حبس محکوم شد

 


خبرگزاری هرانا – فریبا اسدی، زندانی سیاسی در زندان اوین، از بابت پرونده ای که طی دوران حبس برای وی گشوده شده است، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شد. او همچنین از بابت پرونده ای دیگر، توسط شعبه ۲۶ این مرجع قضایی، به ۳ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده است. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فریبا اسدی، زندانی سیاسی به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که در تاریخ ۲۸ آذرماه ماه توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید علی مظلوم صادر و در تاریخ ۳ دیماه به خانم اسدی ابلاغ شده است، وی از بابت اتهامات “اخلال در نظم آسایش عمومی، اجتماع و تبانی علیه نظام، توهین به مقامات و تمرد نسبت به مامورین زندان” به ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم اسدی در این خصوص به هرانا گفت: «به فریبا گفته شده که در صورت انجام هرگونه فعالیت قبل و بعد آزادی از زندان، حکم ۴ سال حبس وی اجرا خواهد شد.»

جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروند در تاریخ ۸ آذرماه امسال در این شعبه برگزار شده بود.

همچنین بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، فریبا اسدی از بابت پرونده ای دیگر نیز به حبس تعزیری نیز محکوم شده است.

بنابر حکمی پاییز امسال توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به خانم اسدی ابلاغ شده است، وی به تحمل ۳ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به هرانا گفت: «فریبا در جریان این جلسه به اتهام درگیری با مامور مجرم شناخته شد و از اتهاماتی از قبیل “توهین به رهبری و مقدسات و اخلال در نظم عمومی” تبرئه شد. این در حالیست که مسئولان مدعی اند که او از بابت اتهام “توهین به رهبری” در پرونده ای دیگر به صورت غیابی به یکسال حبس دیگر نیز محکوم شده است؛ در حالی که این حکم به صورت کتبی ابلاغ نشده و تنها شفاها به او گفته شده است.»

منبع مطلع افزود: «گشایش پرونده های جدید برای فریبا در حالی صورت گرفته که مسئولان در پرونده اول ۴۲ روز از ۶۵ روز ایام بازداشت را محاسبه کرده اند. حالا هم با پرونده سازی برای او از آزادی اش جلوگیری می کنند.»

خانم اسدی در تاریخ ۲۰ شهریورماه امسال به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین احضار و مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

پیشتر یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفته بود: “این پرونده در پی اعتراض خانم اسدی نسبت به ممانعت از زدن دست بند در هنگام اعزام به بیمارستان و درگیری او با بازپرس همیار در بیمارستان، گشوده شده است.”

در این پرونده اتهامات مطروحه علیه خانم اسدی “توهین به رهبری و مقدسات”، “اقدام به فرار و مخفی شدن”، “توهین به مقامات و مسئولان زندان” عنوان شده است. همچنین “انجام حرکات موزون و نامتعارف در محوطه بیرونی زندان اوین” از دیگر دلایل گشایش این پرونده عنوان شد.

او همچنین در پرونده ای دیگر، به همراه ۱۳ تن دیگر از زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین در پی شکایت اداره کل زندان های استان تهران به بهانه امتناع این زندانیان از استفاده از دستبند در زمان اعزام به مراجع قضایی با گشایش پرونده ای دیگر در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین روبرو شد.

اتهام مطروحه علیه این زندانیان “اخلال در نظم آسایش عمومی، اجتماع و تبانی علیه نظام، توهین به مقامات و تمرد نسبت به مامورین زندان” عنوان شد. این

اداره کل زندان های استان تهران در برگه شکواییه خود مدعی شد که در پی مخالفت مسئولان زندان با مطالبه زندانیان نامبرده مبنی بر اعزام بدون دستبند به مراجع قضایی، زندانیان معترض در ورودی اندرزگاه دست به تحصن زده اند. این اداره همچنین ضمن اتهام زنی “توهین به ماموران و پرسنل بازداشتگاه” به این زندانیان، مدعی شد که تحصن زندانیان موجبات “اخلال در نظم محل” را فراهم آورده است.

فریبا اسدی، زندانی سیاسی ۳۱ ساله، به همراه سه هم پرونده ای خود در بهمن ماه سال ۹۹ از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

وی مورخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم و مدتی پس از بازداشت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

او نهایتا در تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰، در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۰ طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهر قدس احضار شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...