۱۴۰۱ دی ۸, پنجشنبه

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از تداوم بازداشت افسانه سادات مدبر در بند ۲۰۹ زندان اوین

 


خبرگزاری هرانا – افسانه سادات مدبر، روانشناس ساکن تهران علیرغم گذشت ۹ روز از زمان دستگیری، همچنان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بسر میبرد. وی روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افسانه مدبر همچنان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “علیرغم مراجعه پی در پی خانواده خانم مدبر، مسئولین زندان اوین از تحویل داروهای وی خودداری میکنند و این امر، باعث افزایش نگرانی انها شده است.”

افسانه مدبر، روانشناس ۶۰ ساله و ساکن تهران، روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

به گفته این منعبع مطلع، ماموران امنیتی در زمان بازداشت وی ضمن ارائه مدارک جعلی ستاد مبارزه با مواد مخدر، دوربین های امنیتی محل کار خانم مدبر را ضبط کرده و با خود برده اند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...