۱۴۰۲ فروردین ۱۸, جمعه

معلمان در اعتراض به مشکلات‌شان مقابل ادارات آموزش و پرورش چند شهر ایران تجمع کردند

 

در ادامه اعتراضات صنفی و معیشتی، معلمان در شهرهای مختلف از جمله تهران، کرج، رباط‌کریم، همدان، ملایر، کرمانشاه، اهواز، ارومیه و نیشابور روز پنجشنبه ۱۷ فروردین در مقابل اداره‌های کل آموزش و پرورش تجمع کردند. 

آزادی معلمان بازداشت‌شده، اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی، و دریافت شش ماه اضافه‌کاری حداکثر تا پایان تعطیلات نوروز، از جمله خواسته‌های معلمان معترض در این تجمع‌ها بوده است.

به گزارش «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» گروه پیگیری مطالبات فرهنگیان استان تهران پیشتر فراخوانی برای برگزاری تجمع هایی در ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه در اعتراض به «اقدامات اخیر مسئولان اعم از دولت، نمایندگان مجلس و شخص وزیر آموزش و پرورش در قبال جامعه بزرگ فرهنگیان» داده بود.

به گفته یک معلم در کرج، «نیروهای امنیتی» با حضور «پرشمار» با تجمع روز پنج‌شنبه فرهنگیان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش که با «اکثریت» زنان تشکیل شده بود، برخورد کردند و ضمن این که «اجازه جمع شدن» به آنها نمی‌دادند، با «توهین» به مقابله با معلمان پرداختند و «حتی ایستادن در کنار خیابان هم ممنوع بود و معلمان را هل می‌دادند.»

بنا بر این گزارش، «شمار نیروهای سرکوبگر از معلمان» بیشتر بود و با مقاومت معلمان برای ادامه تجمع، «درگیری پیش آمد» و گفته شده که یک معلم مرد نیز بازداشت شد. «نیروهای انتظامی و لباس‌شخصی‌ها اصرار داشتند» که معلمان داخل حیاط آموزش و پرورش بروند» که فرهنگیان معترض نپذیرفتند.

کانون صنفی معلمان هم از بازداشت چندین معلم در تجمع تهران خبر داد و ساعاتی بعد اعلام کرد که آنها آزاد شده اند.

علاوه بر بازداشت محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، روز چهارشنبه فریبا زندکریمی، معلم قراردادی ساکن سنندج در پی احضار به اداره اطلاعات مرکز استان کردستان بازداشت شده است.

همچنین، گزارش‌های شهروندی حاکی از آن است که شماری از معلمان در اهواز در اعتراض به رتبه‌بندی معلمان، مسمومیت سریالی دانش‌آموزان و اطلاعیه آموزش و پرورش درباره برخورد با دانش‌آموزان بدون حجاب، در مقابل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تجمع کردند.

در تجمع‌های روز پنج‌شنبه معلمان، شعارهایی از جمله «معلم داد بزن، حقتو فریاد بزن» و «محمد حبیبی، آزاد باید گردد» سر داده شد.

  • گزارش‌های تصویری از اعتراضات معلمان

کرمانشاه

رباط کریم

همدان

اعتراض معلمان، همدان، پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
اعتراض معلمان، همدان، پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

کرج

ملایر

اعتراض معلمان، ملایر، پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
اعتراض معلمان، ملایر، پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

نیشابور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.