۱۴۰۱ اسفند ۲۶, جمعه

تداوم فشارها بر وکلای دادگستری؛ محمد آرمان به ۱۸ ماه زندان محکوم شد

 


منابع حقوق بشری می‌گویند که حکم زندان محمد آرمان، وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز، از سوی دادگاه تجدید نظر استان مرکزی تأیید شده است.

خبرگزاری هرانا روز ۲۵ اسفند گزارش داد که شعبه هشت دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی آقای آرمان را به ۱۸ ماه حبس و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده است.

اتهام محمد آرمان که وکالت پرونده‌های زندانیان عقیدتی را بر عهده داشته «نشر اکاذیب» عنوان شده و دادگاه تجدیدنظر، حکم دادگاه بدوی را عیناً تأیید کرده است.

در گزارش هرانا همچنین آمده است که به دنبال رأی دادگاه تجدیدنظر صفحات آقای آرمان در شبکه‌های اجتماعی نیز غیرفعال شده است.

این حکم در حالی صادر شده که طی ماه‌های اخیر ده‌ها وکیل دادگستری در ایران توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند و شماری از آن‌ها همچنان در زندان به‌سرمی‌برند.

این وکلا عموماً پرونده‌های زندانیان سیاسی و عقیدتی را عهده‌دار شده و بسیاری از خانواده‌های بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر نیز به آن‌ها مراجعه کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...