۱۴۰۱ اسفند ۴, پنجشنبه

دادگاه تجدیدنظر؛ فائزه هاشمی به حبس و ممنوع الخروجی محکوم شد


 

خبرگزاری هرانا – فائزه هاشمی رفسنجانی، فعال سیاسی توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به پنج سال حبس و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم محکومیت فائزه هاشمی رفسنجانی را عینا تایید کرد.

محمد حسین آقاسی، وکیل دادگستری اعلام کرد که حکم پنج سال حبس و ممنوعیت خروج از کشور خانم هاشمی، ظرف سه روز در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

پیشتر سخنگوی قوه قضاییه، با بیان اینکه فائزه هاشمی رفسنجانی با دو پرونده محکومیت مواجه است، اظهار داشت که او در پرونده نخست به ۱۵ ماه حبس تعزیری و در پرونده دوم به ۳۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. به گفته ستایشی، خانم هاشمی رفسنجانی هم اکنون در حال گذراندن محکومیت حبس از بابت پرونده نخست است.

وی در دادگاه بدوی به پنج سال حبس محکوم شده بود.

فائزه هاشمی رفسنجانی در تاریخ  ۵ مهر، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران در گزارشی دلیل بازداشت خانم هاشمی را شرکت در اعتراضات سراسری عنوان کرد.

فائزه هاشمی رفسنجانی، نماینده سابق مجلس و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت توسط مراجع قضایی را داشته است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...