۱۴۰۱ اسفند ۵, جمعه

تائید ضمنی افزایش فقر از سوی دولت: سه میلیون دیگر به لیست یارانه‌بگیران در ایران اضافه شدند

 


با افزایش فقر در کشور و بحران معیشتی، دولت ابراهیم رئیسی به دنبال تخصیص سهام عدالت برای ۳ میلیون و ۳۰۰ نفر دیگر از مردم است. 

راضیه ذوالنوریان مدیرکل دفتر سهام تخصیصی سازمان خصوصی‌سازی روز جمعه گفت:«اطلاعات ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر احصاء شده که به محض ابلاغ مجوز، تخصیص سهام عدالت به آنان صورت خواهد گرفت.»

وی اظهار داشت: «بر اساس قانون بودجه، تکلیفی مقرر شده بود که سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، اختصاص یابد.»

به نظر می‌رسد با توجه به هدف پرداخت سهام عدالت و هدف‌گذاری توزیع آن برای افراد کم درآمد و دهک‌های پایین، اقدام اخیر دولت ابراهیم رئیسی به معنی تائید افزایش فقر است و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از کسانی که قبلا یارانه دریافت نمی‌کردند، حالا به دهک‌های کم درآمد اضافه شد‌ه‌اند.

پروژه واگذاری سهام عدالت در ۷ آبان ۱۳۸۵ توسط دولت محمود احمدی نژاد با واگذاری به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از دو دهک پائین درآمدی آغاز شد.

دیماه امسال اعلام شد در صورتیکه خانوارها جزو دهک‌های اول تا سوم باشند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار گیرند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

این در حالی است که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعلام کرد برای سال ۱۴۰۲، حداقل حقوق هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

در یک ماه گذشته با سقوط ارزش پول ملی ایران، هر دلار آمریکا از ۲۵ هزار تومان به بیش از ۵۰ هزار تومان رسید. تورم هم به بالاترین رقم خود رسیده است.

دولت ابراهیم رئیسی با شعار مبارزه با فقر و عدالت اجتماعی بر سر کار آمد. ماه گذشته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی با انتشار گزارش سالانه «پایش خط فقر» از افزایش خط فقر در ایران خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...