۱۴۰۱ بهمن ۲۵, سه‌شنبه

حمله کرباسچی به امیرعبداللهیان: وزیر امور خارجه در جریان امور نیست

 


غلامحسین کرباسچی در واکنش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان که گفته بود هیچ روزنامه‌نگار یا خبرنگاری در جریان اعتراضات سراسری بازداشت نشده است گفت شاید او در جریان امور نیست. 

غلامحسین کرباسچی، مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، روز یک‌شنبه ۲۳ بهمن در گفت وگو با «رویداد ۲۴» با بیان این که «مسئولان جمهوری اسلامی نباید به نحوی سخن بگویند که حمل بر خلاف‌گویی شود»، تأکید کرد: «شاید آقای امیرعبداللهیان به دلیل مشغله کاری چندان در جریان امور نیست.»

به گفته شهردار اسبق تهران، «اگر قرار باشد هر مسئولی سخنان غیرواقعی از شرایط کشور مطرح کند، در هر زمینه‌ای که باشد، چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، هیچ اعتباری ندارد» و «ضرر این رویه برای کشور کمتر از ایران‌هراسی نیست.»

او اضافه کرد: «مسئله بازداشت خبرنگاران موضوع مخفی نبوده که کسی در جریان آن نباشد و بی‌اطلاعی از این مباحث هم عجیب است.»

مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، با اشاره به بازداشت ده‌ها خبرنگار در چند ماه گذشته، افزود: «ممکن است آقای وزیر این خبرنگاران را خبرنگاران محقی نمی‌داند یا مثلا فکر می‌کند که این‌ها جرائم دیگری دارند و اطلاعاتی دارند که ما نداریم.

او درباره بازداشت الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن، گفت که «طبق پرس‌وجویی که کردیم» گفته‌اند «بحث بازداشت او مربوط به جریان‌های اخیر نیست» اما در بازجویی‌ها راجع به «موضوع گزارش و پیگیری‌هایش» درباره کشته شدن مهسا امینی ارتباط داشته است.

کرباسچی با بیان این که مقامات دیگر نیز به‌ویژه در مسائل اقتصادی «گزارش‌های خلاف واقع به رئیس‌جمهور ارائه می‌دهند» و این کار «آسیب زیادی به کشور وارد می‌کند»، گفت که امیرعبداللهیان پیش از این نیز اظهارنظرهایی داشته که بعد آن را «اصلاح کرده» مثلا «در موضوع پهپاد» اظهارنظرهای «متفاوت» از او منتشر شده» است.

هرچند سخنگوی قوه قضاییه پیش از این ادعا کرده هیچ خبرنگاری به خاطر شغلش در زندان نیست، اما کمیته و هیئت اجرایی پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی، بر اساس «گزارش‌های رسمی و غیررسمی» شمار خبرنگاران بازداشت‌شده را «حدود ۷۰ نفر» اعلام کرده است که برخی از آنها با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...