۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

پویا نیک مرام به صورت مشروط از زندان اوین آزاد شد


 

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه دهم بهمن ماه، پویا نیک مرام، زندانی سیاسی، پس از تحمل بیش از یک سال از دوران محکومیت خود، به صورت مشروط از زندان اوین آزاد شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه دهم بهمن ماه ۱۴۰۱، پویا نیک مرام، زندانی سیاسی از زندان اوین آزاد شد.

آزادی آقای نیک مرام، به صورت مشروط پس از تحمل بیش از یک سال از دوران محکومیت ۲ سال و ۳ ماه حبس وی صورت گرفته است.

وی پیشتر در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه ۹۹، توسط نیروهای امنیتی در هنگام خروج از منزل بازداشت و در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

پویا نیک مرام در اوایل آبان ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “توهین به مقدسات، توهین به بنیان گذار، تبلیغ علیه نظام و تشویق مردم به فساد” به ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده بود. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا بود که با تسلیم به رای، حکم قابل اجرا به ۲ سال و ۳ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت و از جریمه نقدی نیز تبرئه شد.

پویا نیک مرام در تاریخ ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰، جهت اجرای حکم حبس توسط شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده و در تاریخ ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل حبس به بند ۸ زندان اوین منتقل شد.

پویا نیک مرام، متولد ۳۰ آذرماه ۱۳۶۹، لیسانس علوم کامپیوتر، فرزند علی اصغر و ساکن تهران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.