۱۴۰۱ دی ۱۶, جمعه

فائزه عبدی پور با تودیع قرار آزاد شد

 


خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه، فائزه عبدی پور، فعال صنفی دانشجویان از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری با تودیع قرار، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان امیرآباد گرگان آزاد شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱، فائزه عبدی پور، فعال صنفی دانشجویان از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان امیرآباد گرگان آزاد شد.

فرزانه عبدی پور، خواهر وی در این خصوص در حساب شخصی خود نوشت: “فائزه عبدی پور به قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی در شعبه انقلاب و کفالت ۶۰۰ میلیون تومانی از شعبه دادگاه کیفری، موقتا از زندان گرگان (امیرآباد) آزاد شد.”

فائزه عبدی پور، روز سه شنبه ۱ آذرماه، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این فعال دانشجویی پیش از این نیز بواسطه فعالیت خود، سابقه بازداشت و احضار دارد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.