۱۴۰۱ دی ۱۰, شنبه

اعتراضات سراسری؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی حسین شهروی در زندان اوین

 


خبرگزاری هرانا -حسین (داریوش) شهروی، شهروند ساکن تهران علیرغم گذشت بیش از دو ماه از زمان بازداشت، کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین شهروی در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

محبوبه شهروی، خواهر حسین شهروی، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشته است: “حسین از حق دسترسی به وکیل محروم است و نمیتواند مددکار را ببیند.” به گفته او، اتهامات آقای شهروی “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی و اخلال در نظم و آسایش عمومی” عنوان شده است.

آقای شهروی پیشتر در روز چهارشنبه ۴ آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی در زمان برگشت از محل کار در ماشین صاحبکارش در منطقه تهرانپارس بازداشت شد.

یک منبع مطلع پیشتر در خصوص وضعیت وی به هرانا گفته بود: “آقای شهروی در طی تماس با خانواده از انتقال خود به زندان تهران بزرگ و بازجویی های طاقت فرسا و فشار برای اخذ اعترافات اجباری خبر داده. وی نهایتا روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه، به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. خانواده حسین تنها دو بار موفق به ملاقات با او شده اند. همچنین با پیگیری های مکرر خانواده او از دادسرا، مسئولین مربوطه اعلام کردند پرونده فرزندشان در شعبه ۲ بازپرسی، در حال رسیدگی است.”

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.