۱۴۰۳ فروردین ۱۷, جمعه

بیش از سه ماه بلاتکلیفی؛ تداوم بازداشت ابوالحسن منتظر در بند ۲۰۹ اوین

 


خبرگزاری هرانا – ابوالحسن منتظر، متهم سیاسی ۶۵ ساله علیرغم گذشت صد و پنج روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد.به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ابوالحسن منتظر کماکان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی با تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای منتظر علیرغم گذشت ۱۰۵ روز از زمان دستگیری، به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد. همچنین او که به بیماری های قلبی، ریوی، کلیه، مجاری ادراری و آرتروز مبتلاست به رسیدگی تخصصی پزشکی نیاز دارد و این امر در بازداشتگاه مذکور میسر نیست.”

به گفته این منبع مطلع، “آقای منتظر قبل از دستگیری به دلیل بیماری و مشکلات ریوی برای مدتی در بیمارستان مسیح دانشوری بستری بود. پزشکان متخصص این بیمارستان دستور عمل جراحی برای او صادر کرده بودند.”

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، تاکنون جلسه بازپرسی برای ابوالحسن منتظر برگزار نشده است. همچنین وی از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم مانده است.تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آقای منتظر اطلاعی حاصل نشده است.ابوالحسن منتظر در تاریخ یکم دی ماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد.

ابوالحسن منتظر پیشتر در سال ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و چندی بعد آزاد شد. وی در نهایت توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس محکوم شد. آقای منتظر در سال ۹۹ جهت تحمل حبس به زندان منتقل شد و در فروردین ماه سال جاری پس از تحمل ۳ سال حبس به دنبال صدور بخشنامه عفو از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.ابوالحسن منتظر، ۶۵ ساله و از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.