۱۴۰۲ خرداد ۸, دوشنبه

ادامه آزار خانواده مجید کاظمی؛ قطع حقوق بازنشستگی پدر و اخراج خواهر از محل کار

 



در ادامه فشار بر خانواده قربانیان، زندانیان و فعالان سیاسی توسط جمهوری اسلامی، خانواده مجید کاظمی، از متهمان اعدام شده پرونده «خانه اصفهان»، همچنان تحت آزار توسط نهادهای امنیتی و دولتی قرار دارند. 

محمد هاشمی، پسرخاله مجید کاظمی، روز یکشنبه ۷ خرداد با انتشار توییتی، از قطع شدن «حقوق بازنشستگی» پدر این جوان معترض اعدام شده خبر داد.

او همچنین نوشت که سمیه، خواهر مجید کاظمی، را نیز از محل کارش «اخراج کردند» و با گذشت یک هفته، هنوز مهدی و حسین، برادران مجید کاظمی، آزاد نشده‌اند.

مجید کاظمی همراه با صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی، همزمان با اذان صبح آخرین جمعه اردیبهشت‌ماه در زندان اصفهان اعدام شدند.

جمهوری اسلامی در پرونده‌ «خانه اصفهان»، این معترضان را به «قتل دو بسیجی و یک مامور نیروی انتظامی» متهم کرده بود، اتهامی که این سه جوان معترض آن را رد کرده و گفته بودند زیر شکنجه «مجبور» به اعتراف آن شده‌اند.

مجید کاظمی در ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ نیز طی یک تماس صوتی از زندان با نزدیکانش گفته بود «زیر شکنجه» ناچار به اعتراف شده‌ است.

به نوشته محمد هاشمی، در اوایل بازداشت مجید کاظمی، حسین [برادرش] را نیز بازداشت کردند و مقابل چشمان او «حسین را شکنجه دادند» تا علیه خودش اعتراف کند، مجید اما به ماموران امنیتی می‌گفت «هرچه را که بگویید، تایید و امضا می‌کنم به شرط آنکه دست از سر برادرم بردارید.»

جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده است تا با فشار آوردن بر خانواده قربانیان، زندانیان یا فعالان سیاسی، از حجم اعتراضات بکاهد، هر چند این اقدامات، برای جمهوری اسلامی ثمربخش نبوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.