۱۴۰۲ فروردین ۱, سه‌شنبه

جاوید رحمان در نشست شورای حقوق بشر در مورد وضعیت ایران گزارش می‌دهد

 



جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، ظهر امروز به وقت محلی، در نشست شورای حقوق بشر در ژنو حضور پیدا خواهد کرد و بخشی از یافته‌های خود در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران به شورا ارائه می‌کند.

گزارش تفصیلی او ۱۹ اسفند ماه در دسترس عموم، از جمله اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار گرفته بود.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، در تازه‌ترین گزارش خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل، با مستند کردن دستگیری‌‌های خودسرانه، اعدام‌ها، دادگاه‌های نمایشی، شکنجه و رفتارنامناسب با معترضان در ایران، از مقامات جمهوری اسلامی خواسته بود تا تمامی این رفتارها را متوقف کنند.

او در گزارش ۲۰ صفحه‌ای که متشکل از چهار بخش مقدمه و مروری بر فعالیت‌ها، اتفاقات قبل و بعد از کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی، فوری‌ترین نگرانی‌های حقوق بشری، و نتیجه‌گیری و توصیه‌ها است، به وضعیت حقوق بشر در ایران تا پایان سال ۲۰۲۲ پرداخته بود.

جاوید رحمان در نتیجه‌گیری گزارش خود گفته بود سطح سرکوب‌ها، آزارها و نقض حقوق انسانی از جمله کشتار، زندانی، ناپدید شدن اجباری، شکنجه، تجاوز، آزار جنسی و تعقیب و آزار به حدی است که ممکن است در سطح جرایم بین‌المللی، به ویژه جنایت علیه حقوق بشر قرار گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...