۱۴۰۱ بهمن ۱۳, پنجشنبه

وزارت آموزش و پرورش به دنبال «ترویج شهادت»: محتوای کتب درسی را تغییر می‌دهیم

 


مدیر کل «امور شاهد و ایثارگران» وزارت آموزش و پرورش از رویکرد جدید این وزارتخانه در آموزش خبر داد و گفت که «ترویج فرهنگ شهادت در مدارس آغاز شده و محتوای کتب درسی نیز با اين رویکرد تغییر می‌کند.» 

زهرا پناهی روا تاکید کرده که کتاب‌های درسی به مرور تغییر می‌کنند و همه موضوعات مرتبط با «ترویج شهادت را در تغییرات پیش‌رو در نظر داریم.»

شهریور ماه امسال وزیر آموزش و پرورش نیز از تغییر کتاب‌های درسی به دستور علی خامنه‌ای خبر داد و گفت محتوای ۲۰۰ عنوان کتاب درسی تغییر خواهد کرد.

سانسور محتوا و تصاویر کتاب‌های درسی یکی از اقدامات مورد علاقه جمهوری اسلامی است بطوریکه در دوره‌های مختلف شاهد حذف نام شاهان، دوره‌های تاریخی و حذف اشعار شاعران پرآوازه بوده‌ایم.

پیش‌تر نیز تصویر دختران از جلد کتاب‌ درسی با بهانه شلوغ بودن طرح کتاب یا معادله «انتگرال» از کتاب ریاضی مقطع متوسطه حذف شد.

به باور نجات بهرامی، کارشناس آموزش محتوای «جنسیت زده و سکسیتی»، «تحریفات تاریخی»، «حذف مبانی آموزشی و اضافات جایگزین با محتوای ایدئولوژیک» از جمله انتقادهای حوزه آموزشی به متون کتاب‌های درسی دانش‌آموزان است.

نجات بهرامی معتقد است :‌«اگر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها را نداشتیم نتایج این کارهایی که در محتوای آموزشی انجام می‌شود واقعا خسارت بار می‌شد و امکان فرار از عواقب خسارت‌هایی که به بار می‌آورد، نبود. ولی أگاهی رسانی شبکه‌های اجتماعی موجب شده است بسیاری از عواقب این کار آگاه شوند.» 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...