۱۴۰۱ بهمن ۱۲, چهارشنبه

تعلیق موقت پروازهای لوفت‌هانزا به تهران به دلیل امنیت حریم هوایی ایران

 


شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل حملات نظامی متعدد به کارخانجات نظامی ایران، پروازهای خود به این کشور را به طور موقت متوقف کرده است. 

اطلاعیه این شرکت هواپیمایی متعاقب حمله اخیر پهپادی به مجتمع صنایع نظامی در استان اصفهان صادر شده است، حمله‌ای که برخی منابع غربی آن را به اسرائیل نسبت داده‌اند.

اطلاعیه شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا نیز به شرایط نامعلوم امنیتی برای حریم هوایی ایران اشاره می‌کند و می‌گوید که پروازهای خود از فرانکفورت به تهران برای چند روز آینده لغو کرده است.

این شرکت تاکید کرده که در حال ارزیابی شرایط امنیتی حریم هوایی ایران است و به محض آن که اطلاعات دقیقی دراین‌باره دریافت کند، درباره برقراری مجدد پروازهای خود به ایران تصمیم‌گیری خواهد کرد.

خطوط هوایی اتریش و سوئیس نیز روز یکشنبه پروازهای خود به تهران را لغو کردند.

شامگاه هشتم بهمن یکی از تاسیسات نظامی جمهوری اسلامی در اصفهان هدف یک حمله پهپادی قرار گرفت و مقام‌های جمهوری اسلامی مدعی شدند که این حمله تلفات جانی نداشت و آسیب زیادی نیز بر جای نگذاشت.

یک روز پس از آن، روزنامه آمریکایی وال‌استریت جورنال از قول منابع آگاه ایالات متحده گزارش داد که حمله به تاسیسات نظامی در اصفهان کار اسرائیل بود.

هنوز هیچ مقامی در اسرائیل به این رویداد اشاره نکرده است. اسرائیل در سال‌های گذشته نیز در مظان اتهام به انجام شماری عملیات علیه صنایع نظامی و تأسیسات هسته‌ای ایران بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.