۱۴۰۱ بهمن ۲۸, جمعه

مقام ارشد دفاعی اسرائیل: لیزرهای آینده اسرائیل می‌توانند پهپادهای ایرانی را سرنگون کنند

 


ارتش اسرائیل درحال تقویت توان دفاعی خود با استفاده از فن‌آوری‌های مبتنی بر «هوش مصنوعی» است. دنی گلد، مدیر ارشد بخش تحقیقات و توسعه دفاعی ارتش اسرائیل گفت که این کشور آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی برای هدف قراردادن مجموعه‌ای از راکت‌ها و پهپادها، از جمله پهپادهای ساخت حکومت ایران، انجام داده است. 

روزنامه جروزالم‌ پست در گزارشی به‌نقل از رئيس بخش تحقیقات و توسعه دفاعی ارتش اسرائیل نوشت این کشور با استفاده از فناوری «هوش مصنوعی» به‌سرعت در حال تقویت توانایی‌های نظامی خود است.

مدیر ارشد بخش تحقیقات و توسعه دفاعی ارتش اسرائیل در بخش دیگری از صحبت‌های خود در همایش «هوش مصنوعی» دانشگاه تل‌‌آویو گفت که وزارت دفاع اسرائیل در حال تکمیل و توسعه نسل بعدی لیزرهای نظامی است.

او در مورد آزمایش‌های موفقیت‌آمیز متعدد برای انهدام موشک‌ها گفت: «با یک سیستم تسلیحات لیزری بسیار پیشرفته ما همین کار را برای خمپاره‌ها، موشک‌ها و پهپادها انجام داده‌ایم، مانند پهپادهای ایرانی که به اوکراین می‌فرستند. ما می توانیم آنها را ساقط کنیم.»

نفتالی بنت، نخست وزیر وقت اسرائیل نیز پیشتر اعلام کرده بود که توانایی اسرائیل در استفاده از لیزر، جهشی رو به جلو داشته است و می تواند «خیلی زودتر از آنچه مردم انتظار داشتند، عملیاتی شود.»

آویو کوخاوی، رئیس سابق ارتش اسرائیل، ماه گذشته نیز در مصاحبه‌ای به جروزالم پست گفت: «سیستم دفاع لیزری واقعاً خبر خوبی است. [این سیستم] هم زمینی و هم هوایی خواهد بود. من می‌خواهم در مورد بازه‌های زمانی محتاط باشم. ما انتظار داریم که سیستم‌هایی را تا دو سال دیگر، در امتداد مرز نوار غزه مستقر کنیم تا کارایی این ابزار را آزمایش کنیم.»

او همچنین افزود: «[این سیستم] در تست‌های میدانی بسیار خوب عمل کرده است. اگر این آزمایش جواب دهد و ما را به ادغام و تقویت سیستم دفاعی لیزری طی دو سال برساند، با حداکثر سرعت ممکن آن را در سراسر شمال مستقر می‌کنیم. نمی توانم زمان مشخصی اعلام کنم. نمی خواهم خوشبین یا بدبین باشم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...