۱۴۰۱ بهمن ۲۸, جمعه

اخراج برای معلم و تذکر کتبی برای مدیر در پی ترانه‌خوانی دانش‌آموزان قائمشهری

 


در واکنش به انتشار ویدئویی از ترانه‌خوانی دانش‌آموزان مدرسه‌ای در قائمشهر، مدیر آموزش و پرورش مازندران از اخراج معلم و احتمال لغو مجوز مدرسه خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسین کمالی روز پنج‌شنبه، ۲۷ بهمن، از ترانه خوانده‌شده توسط دانش‌آموزان قائمشهری به‌عنوان «آهنگ مبتذل» نام برد و گفت که بر اساس تصمیم و رأی شورای نظارت آموزش و پرورش استان به مدیر مدرسه تذکر کتبی داده شده و احتمالا مجوز فعالیت این مدرسه لغو خواهد شد.

آقای کمالی در ادامه با اشاره به این که اقدام معلم نیز از روی «ناآگاهی» انجام شده افزود که شورای نظارت به عدم صلاحیت این معلم و قطع همکاری با او رای داده است.

در ویدئویی که طی روزهای گذشته از دانش‌آموزان یک مدرسه غیر انتفاعی در قائمشهر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، آنها ترانه «گنگستر شهر آمل» را در حضور معلم خود هم‌خوانی می‌‌کنند.

انتشار گسترده این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی، واکنش مسئول روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش را نیز در پی داشت. مصطفی بابایی در توئیتی از فضای شاد کلاس با عنوان شکسته شدن «حرمت کلاس» و «هنجارها» نام برد و از مردم و والدین این دانش‌آموزان عذرخواهی کرد.

برخورد سخت‌گیرانه با معلم و مدرسه قائمشهر واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است. از جمله اکبر گنجی، فعال سیاسی در توئیتی نوشت: «اگر کلاس فقط و فقط جای درس است، این همه مداحی و روضه‌خوانی برای چیست؟»

مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، نیز برخورد آموزش و پرورش با معلم را واقعیت جمهوری اسلامی عنوان کرد و در توئیتی آورد که در این حکومت «مردم به خاطر چند تار مو، آواز خواندن، رقصیدن و عاشقی کردن، زندانی، شکنجه و اعدام می‌شوند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...