۱۴۰۱ اسفند ۱, دوشنبه

علی آذرپیوند، رئیس پارک علم و فناوری زنجان، «به‌دلیل امضای بیانیه اعتراضی» برکنار شد

 


کمتر از یک ماه پس از آن‌که یک نماینده مجلس از پیگیری برای برکناری یکی از مدیران استان زنجان به‌دلیل «موضع‌گیری علیه نظام» خبر داد، اعلام شد که علی آذرپیوند، رئیس پارک علم و فناوری زنجان، از کار برکنار شده است. 

چهارم بهمن ماه، حسن شجاعی، نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، اعلام کرده بود سه ماه پس از «موضع‌گیری رسانه‌ای» یک مدیر استانی «علیه نظام»، درحالی‌که دستور وزیر و همچنین ابراهیم رئیسی برای برکناری این مدیر با «مقاومت استان» مواجه شده، کمیسیون اصل نود پیگیر برکناری‌ اوست.

یک منبع مطلع روز دوشنبه یکم اسفند به رادیوفردا گفت این مدیر برکنارشده علی آذرپیوند، رئیس پارک علم و فناوری زنجان، است که مهرماه با امضای یک بیانیهٔ گروهی «برخورد خشونت‌آمیز» با مردم در جریان اعتراضات را محکوم کرده بود.

در این بیانیه که ۱۸ مهرماه با امضای ۶۷ نفر از استادان دانشگاه‌ زنجان ازجمله آقای آذرپیوند منتشر شده بود، ازجمله آمده بود: «همگام با دانشجویان دانشگاه زنجان برخورد خشونت آمیز با هموطنان‌مان را به هر شکل ممکن محکوم می کنیم و امیدواریم مسئولین با سعه صدر بیشتر اعتراضات را شنیده و زمینه بهبود شرایط را برای ایرانیان فراهم نمایند.»

در خبری که ۲۷ بهمن در مورد انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری زنجان با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در رسانه‌های حکومتی منتشر شد، هیچ اشاره‌ای به دلیل برکناری علی آذرپیوند نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...