۱۴۰۱ بهمن ۲۵, سه‌شنبه

خبرگزاری فارس باردیگر خواستار برخورد با مولوی عبدالحمید شد؛ این بار به دلیل حمایت از بیانیه موسوی

 


خبرگزاری فارس، وابسته به نهادهای امنیتی، روز یکشنبه با انتشار گزارشی تحت عنوان «پشت پرده حمایت امام جمعه مسجد مکی از سران فتنه» موضع‌گیری‌های مولوی عبدالحمید و میرحسین موسوی در اعتراضات اخیر را «مشابه» دانست و خواستار برخورد «نهادهای امنیتی» با مولوی عبدالحمید شد. 

در این گزارش که وب‌سایت روزنامه «جوان»، وابسته به سپاه پاسداران نیز آن را بازنشر کرده، مسیر مولوی عبدالحمید در چند ماه گذشته را «مسیری پرحاشیه» دانسته و با مرور ۴ موضع‌گیری مشابه «عبدالحمید و میرحسین» تاکید کرده: «باید دید نهادهای امنیتی که دهم بهمن ماه عبدالمجید، مشاور امام جمعه مسجد مکی را بازداشت کردند در خصوص همراهی عبدالحمید و میرحسین موسوی چه تصمیمی خواهند گرفت؟»

خبرگزاری فارس، حمایت این دو شخصیت سیاسی و مذهبی از شعار «زن، زندگی، آزادی» و اعتراض به «مجازات محاربین» را اولین موضع‌گیری مشابه این دو برشمرده است. دومین موضوع مشابه این دو از نظر گزارش‌نویس خبرگزاری فارس، درخواست‌شان برای برگزاری «رفراندوم» و «همه‌پرسی» بوده که به نوشته «فارس» «سیاه‌نمایی از وضعیت موجود» بوده است.

لزوم تغییر اساسی در قوانین کشور، از جمله قانون اساسی و قوانین قضایی و ناکارآمد دانستن آنها، سومین موضع‌ مشترک مولوی عبدالحمید و میرحسین موسوی از نگاه خبرگزاری فارس است.

چهارمین تشابه در موضع‌گیری این دو از نظر این رسانه وابسته به نهادهای امنیتی، «معرفی» قوانین فعلی به تعبیر مولوی عبد الحمید «در خدمت افراد و اقشار خاص»، و به تعبیر موسوی، «در خدمت حراست از امتیازات ناروا و جایگاه کسانی که حویشتن را مافوق قانون می‌دانند» دانسته شده است.

در نهایت این گزارش با توجه به حمایت مولوی عبدالحمید از بیانیه میرحسین موسوی که در آن خواستار تشکیل مجلس موسسان برای عبور از جمهوری اسلامی شده بود، از انتظار برای «تصمیم» نهادهای امنیتی در برخورد با مولوی عبدالحمید نوشت.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت اهل سنت زاهدان، در ماه‌های اخیر همواره از معترضان حمایت کرده و مطالبات مختلفی را مطرح کرده است. زاهدان و دیگر شهرهای بلوچ‌نشین در ماه‌های گذشته، هر جمعه صحنه اعتراضات مسالمت‌آمیز شهروندان است که تلاش‌های حکومت برای ساکت کردن آن تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...