۱۴۰۱ بهمن ۲, یکشنبه

جلسه غیرعلنی مجلس با حضور فرمانده سپاه و وزیر خارجه درباره مصوبه پارلمان اروپا؛ کیهان: پاسخ، بیانیه و خویشتنداری نیست

 


مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای «غیرعلنی» و با حضور برخی مقامات ارشد حکومت ایران از جمله فرمانده سپاه پاسداران و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، مصوبه اخیر پارلمان اتحادیه اروپا در مورد «سازمان تروریستی بودن سپاه» را بررسی کرد.  

به گزارش رسانه‌های ایران، از جمله واکنش‌های مجلس شورای اسلامی در این جلسه، نمایش تصویر ۳۰ عضو کشته شده سپاه پاسداران در محوطه صحن بوده است.

در این حال، خبرگزاری دولتی «ایسنا» گزارش داده است که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در نطق آغازین امروز یکشنبه دوم بهمن‌ماه خود، مدعی شد که سپاه، منحصر به فردترین نهاد «ضدتروریستی» در جهان است.

پارلمان اتحادیه اروپا پنجشنبه بیست و نهم دی‌ماه به قطعنامه «واکنش اتحادیه اروپا به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» رای داد و از این اتحادیه خواست «علی خامنه‌ای (رهبر جمهوری اسلامی)، ابراهیم رئیسی (رئیس دولت جمهوری اسلامی)، خانواده و نهادهای وابسته به آنها» را که به گفته این قطعنامه در «نقض حقوق بشر در ایران دست دارند»، مشمول «تحریم‌ها» کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز در ارتباط با این جلسه، طی توییتی نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران «قدردانی» کرده‌اند و در «اقدامی متقابل» در صدد قرار دادن «عناصر ارتش کشورهای اروپا» در «لیست تروریستی» هستند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در حاشیه جلسه امروز مجلس در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران همچنین اعلام کرد که در صورت تداوم روند موضع گیری فعلی کشورهای اروپایی، «هر احتمالی شامل خروج ایران از ان پی تی محتمل است.»

اما همزمان روزنامه «کیهان» که زیر نظر نماینده مستقیم علی خامنه‌ای اداره می‌شود، در یادداشتی با این عنوان که «پاسخ دشمن، بیانیه و خویشتنداری نیست» نوشته است: از «خویشتنداری» در برابر اقدام اروپا «علیه دو دیپلمات» خود «خیری ندیدیم» تا از خویشتنداری در برابر اقدام «علیه مهم‌ترین نهاد انقلابی خود» خیری متصور باشیم.

در همین زمینه، محمدحسن آصفری، عضو مجلس شورای اسلامی گفته است نمایندگان طرحی را در قوه مقننه حکومت ایران دنبال می‌کنند که «محدودیت تردد» کشتی‌های تجاری «اروپایی» در تنگه هرمز را به دنبال خواهد داشت.

پس از آنکه هفته گذشته پارلمان اتحادیه اروپا رای به «تروریستی بودن سپاه پاسداران» و تحریم‌‌های جدید علیه جمهوری اسلامی داد، مقامات مختلف حکومتی در ایران سخن از پاسخ، رفتار متقابل، پاسخ قاطع و....می‌گویند. مجلس شوریا اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور فرمانده سپاه و وزیر خارجه جلسه غیرعلنی تشکیل داد. مصوبه پارلمان اروپا در روزهای آینده در شورای اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تایید مراحل قراردادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی اروپا آغاز خواهد شد.

قطعنامه اخیر پارلمان اتحادیه اروپا شامل متممی می‌شود که پیشتر در این پارلمان رای آورد و‌ خواستار افزودن «سپاه پاسداران» و زیرمجموعه‌های آن از جمله «بسیج و نیروی قدس» به «فهرست تروریستی اتحادیه اروپا» است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...