۱۴۰۱ بهمن ۹, یکشنبه

زندان اوین؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی میریوسف یونسی



 

خبرگزاری هرانا – میریوسف یونسی، پدر على یونسى، دانشجوی محبوس در زندان اوین علیرغم گذشت نزدیک به یک ماه از زمان دستگیری کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. وی پیشتر توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود در شاهرود بازداشت شده بود. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میریوسف یونسی، کماکان در بازداشت بسر میبرد.

آیدا یونسی دختر میریوسف یونسی اعلام کرد: “پدرم میریوسف یونسی، در یک تماس تلفنی گفت که همچنان در یکی از سلول های انفرادی بسیار کوچک در بند ۲۴۰ زندان اوین بسر میبرد. وی کماکان ممنوع الملاقات و از دسترسی به وکیل محروم مانده است.”

میریوسف یونسی، پدر على یونسى، دانشجوی محبوس در زندان اوین، روز چهارشنبه ۷ دی، توسط ماموران امنیتی در منزل پدری خود در شاهرود بازداشت شد.

تاکنون از  اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

در خصوص على یونسى فرزند آقای یونسی گفتنی است؛ وی برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶ است. همچنین او با کسب مدال طلا در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک که در چین برگزار شد به مقام نخست دست یافت. علی یونسی به همراه دانشجوی بازداشتی دیگر این دانشگاه به نام امیرحسین مرادی بیش از ۸۰۰ روز را در بازداشت و بلاتکلیفی سپری کردند و هم اکنون در زندان اوین در حال تحمل دوران محکومیت خود هستند.

این دو دانشجوی نخبه دانشگاه شریف در دادگاه بدوی به اتهام تخریب به ۱۰ سال، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی ۵ سال و تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده بودند که دادگاه تجدید نظر، عینا این حکم را تائید کرده و بر این اساس؛ حکم اشد، یعنی ۱۰ سال حبس قابل اجرا خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.