۱۴۰۱ بهمن ۹, یکشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت چهار تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در زندان تهران بزرگ



خبرگزاری هرانا – حمیدرضا سعیدزاده، مهدی یعقوبیان، امیر امین و حسام کریم از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، در زندان تهران بزرگ بسر میبرند. حمیدرضا سعیدزاده، امیر امین و حسام کریم توسط دادگاه انقلاب تهران به مجموعا ۱۳ سال زندان محکوم شدند. از میان این شهروندان، مهدی یعقوبیان کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمیدرضا سعیدزاده، مهدی یعقوبیان، امیر امین و حسام کریم در زندان تهران بزرگ بسر میبرند.

از میان این شهروندان حمیدرضا سعیدزاده در تاریخ هشتم مهر ماه، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی اخیرا توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد، از بابت اتهامات اجتماع تبانی علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و تبلیغ علیه نظام به پنج سال زندان محکوم شد.

همچنین امیر امین در تاریخ هشتم مهر ماه، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد، از بابت اتهامات اجتماع تبانی علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و تبلیغ علیه نظام به پنج سال زندان محکوم شد.

از سوی دیگر، حسام کریم که در تاریخ ۲۹ شهریور ماه بازداشت و در زندان تهران بزرگ بسر میبرد، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم، از بابت اتهامات اجتماع تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به سه سال زندان محکوم شده است.

مهدی یعقوبیان، نیز در تاریخ ۲۹ شهریور ماه در جریان اعتراضات سراسری در تهران دستگیر شده و کماکان در زندان تهران بزرگ در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...