۱۴۰۱ دی ۱۹, دوشنبه

اعتراضات سراسری؛ شهروند یهودی با تودیع قرار آزاد شد

 


خبرگزاری هرانا – ال ناتان مسیح اسرائیلیان، شهروند ایرانی یهودی که اوایل آبان ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود با تودیع قرار از زندان اوین آزاد شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهروند یهودی ایرانی که مدتی پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود آزاد شد.

هرانا، هویت این شهروند ایرانی یهودی را “ال ناتان مسیح اسرائیلیان” احراز کرده است که از اوایل آبان ماه امسال در بازداشت به سر می برد.

این شهروند بازداشتی، روز شنبه هفته جاری با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

اتهامات و دلایل بازداشت آقای اسرائیلیان و همینطور نهاد بازداشت کننده مشخص نیست، با اینحال اواسط آبان ماه سال جاری، وب سایت عبری کان نیوز از بازداشت سه یهودی ایرانی در رابطه با اعتراضات اخیر در ایران خبر داده بود.

به گفته این پایگاه خبری، یکی از سه نفر کوتاه مدتی پس از بازداشت با تودیع قرار آزاد شده بود. هرانا در گزارشی هویت یکی از این سه تن را آقای “کهن” اعلام کرده بود.

احتمال می رود آقای اسرائیلیان یکی دیگر از افراد بازداشت شده مورد اشاره این گزارش باشد.

با توجه به روابط خصمانه دو حکومت ایران و اسرائیل، جامعه یهودیان ایران در تمام سالهای پس از انقلاب ۵۷ در هراس از اقدامات انتقامجویانه حکومت ایران به سر برده است. به طوری که از جامعه یک صد هزار نفری یهودیان ایران در سال ۵۷ اکنون تخمین زده می شود کمتر از ۱۰ هزار نفر از شهروندان یهودی ایرانی همچنان در کشور باقی مانده باشند.

با توجه به رفتارشناسی حکومت ایران، جامعه یهودیان کشور در پی افزایش اعتراضات سراسری در ایران در نگرانی و هراس به سر می برد. روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران ۳۱ شهریورماه سال جاری در رابطه با اعتراضات سراسری اطلاعیه ای صادر کرد که در آن ذکر شده بود “با توجه به شرایط حال حاضر به استحضار می‌رساند جهت حفظ امنیت جانی تمامی همکیشان؛ حضور در تمامی کنیساها از ساعت ۵ بعد از ظهر به بعد تا اطلاع ثانوی اکیدا ممنوع بوده و تمامی مسئولین کنیساها موظف به بستن درهای کنیسا از ساعت ۵ بعد از ظهر می‌باشند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.