۱۴۰۱ بهمن ۹, یکشنبه

تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت احمد رئیسی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات

 


خبرگزاری هرانا – احمد رئیسی، دبیر سابق انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلی سینا، علیرغم گذشت ۱۷ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت به سر میبرد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد رئیسی، دبیر سابق انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلی سینا، علیرغم گذشت ۱۷ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت به سر میبرد.

اکبر رئیسی، برادر وی در خصوص آخرین وضعیت احمد رئیسی اعلام کرد: “امروز برادرم احمد رئیسی را در زندان اوین ملاقات کردم، او در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود و با توجه به انتقال وی از انفرادی به اتاق چند نفره بند ۲۰۹ و اخذ آخرین دفاع در بازپرسی، اعتصاب غذایش را به‌ صورت موقت پایان داده‌ است.”

احمد رئیسی، دبیر سابق انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلی سینا همدان، در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

آقای رئیسی پیشتر نیز سابقه بازداشت دارد.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...