۱۴۰۱ دی ۲۱, چهارشنبه

این تیتر کیهان را تاریخ فراموش نخواهد کرد

 



برترین‌ها: این روزها، عجیب است، عجیب و نگران‌کننده، در همین روزها که هنوز خیلی‌ها درباره اعتراضات و مسائل پیرامونش حرف می‌زنند، خیلی از محیط‌های عمومی گاز ندارند! حتما خبرش را شنیده‌اید و یا اصلا زندگی‌تان درگیرش شده. 

 در استان البرز در همین امروز، ادارات تعطیل شده. به این خاطر که مصرف گاز کنترل شود، در استان گلستان و یا خراسان شمالی سه روز گذشته کل ادارات و مدارس تعطیل بوده. در تهران اما خب چون هزینه تعطیلی ادارات بالا است، مثلا رفته‌اند استخرها و این اماکنی که در اولویت نیستند را تعطیل کرده‌اند. این روزها عجیب است، چون بنا به ارجاعات کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار بود، زمستان سختی برای اروپا باشد اما زمستان سخت در ایران است، زمستانی که جزو زمستان‌های خیلی سرد هم نیست و اما بحران دارد قدرت‌نمایی می‌کند. در همین روزهای عجیب از احتمال سهمیه‌بندی برای آبِ تهران حرف می‌زنند، حالا زمستان است و حرف از کم‌آبی ترسناک است، در تابستان پیشِ رو چه خواهد شد؟ آیا علاج گاز و برق و آب هم میکروفون است؟ یعنی می‌شود رفت پشت میکروفون و قطعی آب را تکذیب کرد؟ نمی‌دانیم، اینجا البته نگاهی انداخته‌ایم به فضای موجود در شبکه‌های اجتماعی پیرامون این موضوع.

ارجاعی که کاربری به نام چشم‌آبی به روزنامه کیهان داده، مورد توجه واقع شده: زمستان سخت و سیاه ایران یا اروپا؟! کمبود گاز، مدارس و ادارات استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، خراسان‌های جنوبی و شمالی و مرکزی، همدان، اصفهان، زنجان، البرز، برخی نواحی قم، فارس و حتی بوشهر را تعطیل کرد.

     این تیتر «کیهان» را تاریخ فراموش نخواهد کرد

 

این توئیت رحمت‌الله بیگدلی هم خیلی دیده شده: دولت انقلابی رئیسی در زمستانی بدون برف و سوز سرما هر روز ادارات‌ومدارس را به‌خاطر افت فشار گاز تعطیل می‌کند! اکنون شریعتمداری،ثابتی، رائفی‌پور و شرکا که از زمستان سخت اروپا می‌گفتند و رئیسی را خام می‌کردند بگویند کدام کشور اروپایی ادارات‌ و مدارس خود را تعطیل می‌کند؟

شارلوت درونته به زبان طنز نوشته: تو دنیای موازی در حالی که آلمان کل سال ایران رو به داشتن زمستان سخت تهدید میکرد امروز مجبور شد به خاطر عدم توانایی در تامین گاز برای مردمش مدارس و ادارات کلن و اشتوتگارت و برلین رو تعطیل کنه!

این تیتر «کیهان» را تاریخ فراموش نخواهد کرد

توئیت کاربری به نام ابراهیمی: وضعیت بحران گاز به حدی است که کار از تعطیلی مدارس به تعطیلی رسمی بعضی استانها مثل البرز رسیده در واقع به احتمال زیاد صورت پایتخت را هم با سیلی سرخ نگه داشته اند در حالیکه مطلقا سرمای خاصی در کشور حاکم نیست و شاید از معدل سایر زمستانهای اخیر گرم تر هم باشد. این در کنار مشکل تامین برق در تابستان و مشکل کم آبی و آلودگی هوا عملا سالانه کشور را بمدت چند هفته تعطیل و نیمه تعطیل میکند و این یعنی بحران از سطح بیکاری و معیشت و صادرات و.. به سطح حفظ زیرساختهای اساسی رسیده است

توئیت دیگری در این مورد: به نظرم واجب شرعى هستش که بعد شنیدن هر خبرى از تعطیلى ادارات و مدارس کشور بر اثر افت فشار گاز این فیلم رو ببینیم؛ هر جاى دنیا بود از شرم و خجالت چندین باره استعفا کرده بود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...