۱۴۰۱ دی ۸, پنجشنبه

اعتراضات سراسری؛ محمد قادری به ۵ سال حبس محکوم شد/ سند

 


خبرگزاری هرانا – محمد قادری، شهروند ساکن اسلامشهر توسط شعبه دادگاه انقلاب دادگستری این شهرستان به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی پیشتر در جریان اعتراضات سراسری توسط اطلاعات سپاه در اسلامشهر بازداشت و چندی بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد قادری، شهروند ساکن اسلامشهر به تحمل حبس محکوم شد.

براساس این حکم که در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان اسلامشهر به ریاست قاضی سالار اسکندری قلعه صادر و به آقای قادری ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

یکی از مصادیق اتهام آقای قادری “سردادن شعار علیه مسئولین نظام” عنوان شده است. بر اساس این ابلاغیه علیرغم انکار اتهام انتسابی در مرحله تحقیقات از سوی محمد قادری، این حکم صادر شده است.

محمد قادری پیشتر در جریان اعتراضات سراسری توسط ماموران اطلاعات سپاه در اسلامشهر بازداشت شد. وی چندی بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

آقای قادری، ۲۳ ساله، فرزند نورخدا و ساکن اسلامشهر از توابع استان تهران است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...