۱۴۰۱ دی ۷, چهارشنبه

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی فاطمه نظری نژاد در زندان کچویی کرج

 



خبرگزاری هرانا – فاطمه نظری نژاد، شهروند معترض اهل کرج علیرغم گذشت بیش از ۵۰ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان کچویی کرج در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فاطمه نظری نژاد شهروند اهل کرج، علیرغم گذشت ۵۴ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان کچویی کرج در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم نظری نژاد به هرانا گفت: «فاطمه طی مدت بازداشت به بیماری های گوارشی مبتلا شده و وضعیت جسمانی مناسبی ندارد. این امر منجر به افزایش نگرانی های خانواده وی در خصوص سرنوشت فرزندشان شده است.»

خانم نظری نژاد، شهروند ۳۹ ساله اهل کرج، در تاریخ ۱۲ آبان ماه امسال، در جریان برگزاری مراسم چهلم حدیث نجفی، از جانباختگان اعتراضات سراسری بازداشت و سپس به زندان کچویی کرج منتقل شد.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.