۱۴۰۱ دی ۸, پنجشنبه

صادق زیباکلام از اتهام انتسابی تبرئه شد/ روزنامه جهان صنعت رفع توقیف شد

 


خبرگزاری هرانا – صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیل‌ گر مسائل سیاسی، توسط شعبه ۹ دادگاه کیفری تهران از اتهامات انتسابی تبرئه شد. همچنین روزنامه جهان صنعت، توسط این مرجع قضایی رفع توقیف شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیل‌ گر مسائل سیاسی، از اتهام انتسابی تبرئه شد.

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه هنری با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود اظهار داشت: «امروز ۷ دی ماه در دادگاه شعبه ۹ کیفری تهران روزنامه جهان صنعت رفع توقیف و صادق زیباکلام نیز از اتهام وارده تبرئه شد. این روزنامه از شنبه هفته آینده طبق روال گذشته، منتشر خواهد شد.»

 روزنامه جهان صنعت اواخر آبان ماه امسال پس از انتشار مطلبی به نقل از صادق زیباکلام و اظهاراتی علیه نیروی انتظامی در ارتباط با اعتراضات و کشته شدن کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله اهل شهرستان ایذه توقیف شد.

هیات نظارت بر مطبوعات در این خصوص نوشته بود: «روزنامه جهان صنعت به دلیل انتشار یادداشتی در شماره ۲۸ آبان که در آن اتهاماتی به نیروهای انتظامی و حافظان امنیت کشور وارد شده، توقیف و پرونده تخلف جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارجاع شد.»

صادق زیباکلام، متولد ۱۳۳۷، استاد علوم سیاسی، نویسنده و از کارشناسان ایرانی با گرایش اصلاح‌ طلبی و نو آزادی‌ خواهانه، پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه محکومیت را داشته است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...