۱۴۰۱ دی ۸, پنجشنبه

مژگان کاوسی به ۵ سال و پنج ماه حبس محکوم شد

 



   خبرگزاری هرانا – مژگان کاوسی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساری از اتهام “افساد فی الارض” تبرئه و از بابت اتهاماتی دیگر به ۵ سال و پنج ماه حبس محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۳ سال و سه ماه حبس به عنوان مجازات اشد در خصوص این شهروند قابل اجرا است. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مژگان کاوسی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، از اتهام “افساد فی الارض” تبرئه و به حبس محکوم شد.

شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساری خانم کاوسی را از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ ماه، توهین به رهبری ۱۸ ماه و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به ۳۹ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۳۹ ماه حبس به عنوان مجازات اشد در خصوص این شهروند قابل اجرا است.

مژگان کاوسی روز سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساری با حضور عثمان مزین و مازیار طاطایی، وکلای مدافع وی محاکمه شده بود.

پیشتر یک منبع مطلع از جزئیات پرونده خانم کاوسی یکی از اتهامات وی را “افساد فی الارض” عنوان کرده و گفته بود: “دادسرای نوشهر این اتهام را به وی تفهیم کرده و با صدور کیفرخواست پرونده را به شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساری ارجاع داد. دادسرای نوشهر عنوان کرده که “ترغیب مردم به درگیری و اشاعه فحشا از طریق انتشار مطالبی در صفحه شخصی وی” از جمله مصادیق اتهامی خانم کاوسی است.”

به گفته این منبع مطلع، خانم کاوسی در زندان قائمشهر بسر میبرد و قرار بازداشت وی به تازگی تمدید شده است. هرانا پیشتر از تعیین زمان برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مژگان کاوسی، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساری خبر داده بود.

مژگان کاوسی، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در نوشهر بازداشت  و با پایان مراحل بازجویی در تاریخ ۵ آبان ماه به زندان تنکابن منتقل شد. او نهایتا روز جمعه ۲۵ آذرماه به زندان قائمشهر منتقل شد.

خانم کاوسی پیشتر نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است. وی در جریان اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت و به تحمل حبس محکوم شد. او نهایتا در دی ماه سال گذشته پس از تحمل ۲۰ ماه حبس از زندان کچوئی کرج آزاد شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...