۱۴۰۱ دی ۷, چهارشنبه

اعتصاب غذای فریده مرادخانی در کانون اصلاح و تربیت تهران

 


خبرگزاری هرانا – فریده مرادخانی، فعال مدنی محبوس در کانون اصلاح و تربیت تهران، در اعتراض به عدم رعایت اصل طبقه بندی زندانیان و با درخواست انتقال به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فریده مرادخانی اعتصاب غذا کرد.

برادر خانم مرادخانی، با انتشار مطلبی در حساب توییتر خود در این خصوص نوشت: “فریده مرادخانی در اعتراض به محل نگهداریش در کانون اصلاح و تربیت و عدم انتقال به زندان اوین اعتصاب غذا کرده است.”

به گفته آقای مرادخانی، فریده مرادخانی از روز شنبه ۳ دی ماه، دست به اعتصاب غذا زده است.

فریده مرادخانی پیشتر در تاریخ ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ در مسیر بازگشت به منزل توسط ماموران وزارت اطلاعات تهران بازداشت شد. ماموران در زمان بازداشت اقدام به بازرسی منزل این شهروند کرده و شماری از لوازم شخصی وی را ضبط کرده و با خود بردند. وی یک روز بعد در تماس با خانواده از انتقال خود به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داد.

او در تاریخ ۱۰ اردیبهشت امسال با تودیع قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی و با شرط محدودیت‌های همچون ممنوعیت‌ فعالیت مدنی، ارتباطات و خروج از تهران به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

خانم مرادخانی در تاریخ ۲ آذرماه پس از مراجعه به دادسرای اوین، جهت اجرای حکم حبس بازداشت شد.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت و محکومیت خانم مرادخانی به هرانا گفته بود: “او در هنگام مراجعه به دادسرای اوین جهت اجرای حکم حبسش بازداشت و به زندان منتقل شده است. فریده مرادخانی اخیرا به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود.”

محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری در این خصوص در حساب شخصی خود نوشته بود: “فریده مرادخانی در دادگاه ویژه روحانیت که صلاحیت رسیدگی به اتهامات او را ندارد، مورد محاکمه قرار گرفت و به ۱۵سال حبس محکوم شد! وکالت اینجانب به دلیل اینکه روحانی نیستم موردقبول واقع نش ددرحالیکه متهم روحانی نیست. تجدیدنظر خواهی ام نیز با امضای شخص موکل پذیرفته شد و ۳ سال محکومیت او تأییدشد.”

گفته میشود وی پیش از این نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه احضار توسط نهادهای امنیتی را داشته اس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.

با گذشت ۱۸ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

  خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صو...